Włochy

Tydzień w Italii

Tydzień w Italii (Biuletyn Foto Podwodna 10/2011)

Włoskie eskapady maja to do siebie, że nawet jeśli jest gorąco, słońce świeci niemiłosiernie, a w porze naszego obiadu, trudno jest tu coś zjeść, to zaraz przychodzi do głowy druga myśl, że przecież za chwilę schłodzimy się pod wodą, a wieczorem zasiądziemy za stołem, by celebrować włoska kuchnię, popijając tutejsze smakołyki lokalnym (...)

2011-10-21

Spontaniczna Italia

Spontaniczna Italia (Nuras.info 11/2010)

Pomysł był bardzo prosty: jedziemy do Włoch! Bez konkretnego planu, bez rezerwacji noclegów, czy nurków. Co więcej, 4 facetów biorących udział w tej eskapadzie, częściowo nie znało się w ogóle. Ale jak się później okazało czas wyjazdu połączył nas w pasji nurkowania i odkrywania nowych fragmentów puzzli Świata. W przeddzień wyjazdu przyjechałem do Warszawy (...)

2010-10-21

Coraz bliżej wyspy

Isola d’Elba (Nurkowanie 8/2009)

Wreszcie siedzieliśmy w samochodzie. Przez najbliższe kilkaset kilometrów, jako kierowca, byłem „zabawiany” przez Bartka i Pawła. Zmierzaliśmy ku naszej zachodniej granicy. Po drodze zabieraliśmy Adama, mojego partnera nurkowego. Jeszcze w Polsce zrobiliśmy niezbędne zakupy. Woda, piwo, kabanosy i chleb. Wyruszaliśmy na podbój Italii, bez żadnych konkretnych planów, ani żadnych zarezerwowanych noclegów. Wiedzieliśmy (...)

2010-03-23

Ustica`s tranquility (film)

Po kilku miesiącach przerwy od części pierwszej (Ustica - Diving fun), światlo dzienne ujrzał drugi film, w kórym wykorzystano zdjęcia z malowniczej Ustiki. Wideo: Bartek Ruciński Zdjęcia: Wojtek Zgoła Muzyka: Nat King Cole "Fly me to the moon"

2010-03-04

Ustica - fun diving (film)

Pierwszy film na stronie, zdjęcia i klipy wykonane podczas nurkowań w wodach Usticy. Muzyka: "I feel good" - James Brown Zdjęcia: Bartek Ruciński Szczególne podziękowania dla Bartka Rucińskiego, którego ujęcia wykorzystano w filmie.

Sycylia (zdjęcia)

Jak to było w Pompejach, nurkowanie z murenami

2009-01-16

Ustica (zdjęcia)

Nurkowanie we włoskich wodach, spotkanie ze Scorpeną i Grouperami

Elba (zdjęcia)

Nurki na wyspie zesłania Napoleona

2009-01-15

Jedziemy

Sycylia

Tajemnicza Sycylia miała być celem naszej podróży. Właśnie na jej liniach brzegowych zamierzaliśmy nurkować. Już na miejscu okazało się, że wybraliśmy inaczej. Naszym głównym celem stała się Ustica, jednak uroki największej wyspy (25,4 km kw.) na Morzu Śródziemnym, warte są kilku zdań wspomnień. Wybraliśmy się w czwórkę, z Bartkiem, Pawłem i Adamem, (...)

2008-11-20

Część wybrzeża

Ustica (Wielki Błękit 6/2008)

Zapowiedź rewelacyjnych nurkowań podgrzała atmosferę. Rozmawialiśmy z Mario, instruktorem jednej z baz nurkowych w Palermo. Pomógł nam załatwić nocleg na Ustice, malutkiej wyspie, 70 km na północ od Sycylii. Powiedział, że w skali 1:10, nurki, tu w Palermo, są na 6, a na Ustice, w tej samej skali na 12! Wieczorem podjechaliśmy samochodem do portu. Przepakowaliśmy (...)