Malta

Dive On Malta (Divers24 28-11-2017)

Tym razem wiało dość konkretnie. Przez chwilę zastanawiałem się, czy samolot nie będzie mieć problemów przy lądowaniu, ale pilot posadził maszynę bez żadnego „ale”. Isia z Ryśkiem, którzy zaprosili ekipę Divers24 na Maltę, właśnie o silnym wietrze, uniemożliwiającym nurkowanie, poinformowali nas, gdy byliśmy jeszcze w Polsce i pakowaliśmy manatki. Spotkaliśmy się tuż przed (...)

2017-11-29

Spotkanie nurków z Europy na Malcie - European Divers Meeting (Divers24 12-06-2017)

W dniach 05 – 09 czerwca 2017 r odbyło się Europejskie Spotkanie Nurków. Wśród uczestników nie zabrakło ekipy Divers24. Poniedziałek był dniem przylotów i zakwaterowania. Nas przydzielono do Centrum Nurkowego Atlantis na Gozo. Po dotarciu na miejsce zostaliśmy sympatycznie przywitani przez właścicieli tego dużego i profesjonalnego centrum, Stephanię i Brian’a Azzopardi. Zostawiliśmy w bazie swój (...)

2017-07-20

European Divers Meeting - Malta 2017 (Divers24 12-06-2017)

Between 5 and 9 June 2017 a European Divers’ Meeting was held. Among the participants the Divers24 team were, too. Monday was the day of arrivals and accommodation. We were assigned to Atlantis Dive Center on Gozo. After arrival, we were welcomed by the owners of this large and professional center, Stephanie and (...)

Gdzie warto nurkować na Gozo

Gdzie warto nurkować na Gozo (Divers24 02-03-2016)

Nasza propozycja TOP 5 + Archipelag wysp maltańskich stał się dobrą alternatywą w tych niespokojnych czasach dla destynacji w krajach muzułmańskich. Bardzo wielu Polaków korzysta dziś z uroków małego państwa pośrodku Morza Śródziemnego. Dla rządnych podwodnych przygód nurków jest tu sporo atrakcji i to bez względu na posiadane uprawnienia. Wody oblewające wyspy zadowolą nurków (...)

2016-03-10

Gozo - Dwejra Point (film)

Zapraszam do obejrzenia nowego filmu z Malty, wszystkie ujęcia wykonano w Dwejra Point, w okolicy Azure Window na wyspie Gozo, jednej z archipelagu Malty. Miejsca nurkowe: - Inland Sea - Blue Hole

2012-04-16

Malta znów mnie zaskoczyła... - część druga

Malta znów mnie zaskoczyła... (II)

Wieczorem dojeżdżamy do Qawry, gdzie mieszkamy. Znajdujemy sympatyczną knajpkę i wypełniamy żołądki maltańskimi przysmakami. Następnego dnia od rana nurkuję w Cirkewwa. Wracam około 14-ej i ledwo udaje nam się zdążyć na ostatni, piętrowy autobus, którym w ciągu 3 i pół godziny objeżdżamy północną Maltę. W Sliemie mamy przesiadkę, a w tym czasie po swojej lewej stronie (...)

2012-04-05

Malta znów mnie zaskoczyła...

Nigdy przedtem nie byłem na archipelagu w marcu. Kiedyś spędziłem parę słonecznych, grudniowych dni pośród zabytków wyspy i pośród wód Morza Śródziemnego. Zobaczyłem wtedy zieloną wyspę, która przecież "normalnie" przez wiele dni pozostaje w barwach brązowo - szaro - kremowych, bo słońce niemiłosiernie smaga skalistą Maltę swoimi promieniami i temperaturą, a deszcz wtedy nie pada. W grudniu zaś (...)

2012-03-21

Widok na Błękitną Lagunę z Gozo

Śródziemnomorskie Gozo (Nuras.info 6/2010)

Częścią Archipelagu Maltańskiego jest druga, co do wielkości, wyspa Gozo. Jeszcze mniej znana niż Malta, cicha i spokojna, bardzo interesująca zarówno nad, jak i pod wodą, zaprasza każdego, kto chce odpocząć od zgiełku i tłoku kurortów na Malcie. Dojazd Po wylądowaniu, trzeba pojechać autobusem, taksówką lub wynajętym samochodem, do Cirkewwa, gdzie kursuje (...)

2010-06-01

Palmy

Poznaj wyspę Maltę (Nuras.info 5/2010)

Wciąż jeszcze mało znana w Polsce Malta ma do zaoferowania naprawdę dużo. Kiedyś Archipelag Wysp Maltańskich nazwałem "Perełką w Śródmorzu". Wielbiciele Tolkiena od razu dopatrzą się podobieństwa nazewnictwa. Niemniej, ten wyspiarski kraj z bogatą historią i mieszanką kulturową, zachwyca zarówno na lądzie, jak i pod wodą. Pewnie mało kto wie, że na Malcie oraz (...)

2010-05-03

Zdjęcia spod wody (film)

Prezentacja zdjęć wykonanych podczas nurków na Malcie. Usiądź wygodnie i obejrzyj zdjęcia. Zdjęcia: Wojciech Zgoła

2010-03-04

Wycieczka po Malcie (film)

Przedstawiam film zmontowany przez firmę Blacom.pl, dający przedsmak tego, co można znaleźć na Malcie. Zapraszam do oglądania :) Zdjęcia: Wojciech Zgoła Montaż: Blacom.pl

Malta`s blue (film)

Prezentuję film zrobiony z ujęć wykonanych podczas niedawnych nurków na Malcie (pierwszy wyjazd Dive-adventure MALTA). Zdjęcia: Wojciech Zgoła

Malta diving (film)

Klip zmontowany całkowicie z ujęć podwodnych wykonanych na Malcie. Zdjęcia: Wojciech Zgoła Muzyka: Sleepthief "Eurydice"

Malta - film przekrojowy (film)

Film przekrojowy o Malcie, krótki rzut oka na to co nad i pod wodą. Może kogoś z was on zachęci do wyjazdu na Maltę, kto wie? Wideo: Wojciech Zgoła Montaż: Blacom.pl

Widok na port - Valetta

Nurkowanie techniczne na Malcie (Nuras.info 1/2010)

Zdarzyło mi się w Marsa Alam, że mieliśmy nurkować w miejscu Abu Dabbour na głębokość 40 metrów. Egipski instruktor zażądał od nas certyfikatów Deep Diver, których nie posiadaliśmy. Trochę nas to zaskoczyło, bo mieliśmy już doświadczenie. Edyta, Adam i ja, nurkowaliśmy na głębokości poniżej 30 metrów. Podyskutowaliśmy chwilę, a że był to już nasz (...)

2010-01-11

Gozo i Comino (zdjęcia)

Zabytki, widoki w Azure Window.

2009-08-20

Mdina - Rabat (zdjęcia)

Zdjęcia z przechadzki po mieści i wizyta w muzeum.

2009-08-13

2009-08-04

Widok

Perełka w Śródmorzu

Jakieś 300 dni słońca w roku, przyjemny wiaterek, zdrowy klimat, zapierające dech w piersiach widoki, ciekawe jedzenie, różnorodne możliwości aktywnego wypoczynku, rozkochujące w sobie nurkowania, szkoły językowe i lewostronny. To wstęp do ukazania Malty, przepięknej i ciekawej wyspy. Porywającej swoją atmosferą, historią narodu, wreszcie przygodą, która nie chce się skończyć i dlatego powraca, kiedy tylko to (...)

2008-11-28

Widok z la Valety

Chleb na Malcie

Rzadko się zdarza, że ktoś, kto chce zjechać na wadze, decyduje się wykluczyć produkty mączne z codziennej diety. Dla przeciętnego i nieprzeciętnego człowieka chleb jest podstawowym składnikiem pożywienia. Jak przystało na XXI wiek, również chleb, można powiedzieć ewoluował, co do kształtu, kompozycji smakowych, wyglądu i ceny. Mamy dziś chleb pszenny krojony, razowy, (...)